Telefoon
053 430 69 44

Bestelprocedure

Digitaal en offset drukwerk bestellen is nog nooit zo makkelijk geweest. NetzoDruk Online heeft haar bestelsystemen zo ingericht dat u stapsgewijs selecties en keuzes kunt maken. Om het u nog eenvoudiger te maken vindt u hieronder een stappenplan - met iedere productieselectie uitgebreid toegelicht.

Wij helpen u ook graag telefonisch verder. Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Van product tot levering ziet het bestelproces er als volgt uit:

1.    kies uw product;
2.    bekijk uw order in het winkelmandje;
3.    log in / controleer uw gegevens;
4.    selecteer uw betaalwijze;
5.    upload uw bestand(en) en rond uw bestelling af.

1. Kies uw product
Het selecteren van uw product gaat als volgt. Middels de binnenkomstpagina kunt u met de knop “Producten”, links op de menubalk, uw product eenvoudig selecteren. U kunt ook de pagina naar beneden scrollen en een gewenst product aanvinken. Nadat uw productselectie bekend is, kunt u op de vervolgpagina productspecificaties toevoegen aan uw product. Dit houdt in dat u bijvoorbeeld ‘personaliseren’, ‘oplage’, of ‘afwerking’ kunt aangeven. Staat uw product niet tussen de selectiemogelijkheden, dan kunt u contact opnemen met één van onze vestigingen.

2. Winkelmandje
In uw winkelmandje heeft u een overzicht van uw geselecteerde producten en prijzen. Uiteraard kunt u nog aanpassingen doen in uw bestelling, bijvoorbeeld de oplage. Is uw bestelling nog niet afgerond, dan kunt u altijd verder winkelen door op de button “verder winkelen” te klikken. Door op de button “opslaan als offerte” te klikken kunt u op een later tijdstip altijd uw bestelling continueren.
Heeft uw een kortingscode, dan kunt u deze activeren in uw winkelmandje. Zo ziet u direct uw korting. Middels de button “kortingscode invoeren” activeert u uw unieke productkorting. Is de gehele bestelling naar wens, dan kunt u middels de button “bestelling afronden” uw gegevens controleren om vervolgens uw betaalgegevens door te geven.

Uitgebreide bestandscontrole:
Wilt u zeker weten dat uw grafische bestanden juist zijn opgemaakt, dan kunt u voor uitgebreide bestandscontrole kiezen. Voor een bedrag van €4,95 per bestand controleren wij uw bestanden volledig op:

•    de juiste resolutie(300 DPI);
•    de juiste kleurenschema’s (CMYK);
•    voldoende teksten snijmarge (bleeds);
•    het juiste formaat;
•    bestandstypes (PDF/X1-a 2001 compatibel).

NetzoDruk Online controleert en past uw bestanden waar nodig aan. NetzoDruk Online is op geen enkele manier verantwoordelijk voor fouten met betrekking tot spelling, onjuiste vouwmarges en lijnen. Inhoudelijk ligt de verantwoordelijkheid te allen tijde bij de klant. Wanneer uw bestanden worden afgekeurd nadat u deze heeft geüpload, dan wordt uw bestelling automatisch on hold gezet. U krijgt dan van ons een e-mail met daarin de vraag opnieuw de bestanden aan te leveren.

3. Log in / controleer uw gegevens
Wij willen uw bestelling graag naar u verzenden. Hiervoor dient u een account te hebben bij NetzoDruk Online, echter kunt u ook als gast een bestelling plaatsen door enkel uw adresgegevens in te vullen. Wij zullen uw gegevens eenmalig registeren om uw drukwerk te verzenden.

Nieuwe klant?
U bent voor het eerst bij NetzoDruk Online en wilt graag een bestelling plaatsen? Dan kunt u een nieuw account aanmaken door op de volgende stap te klikken. Velden met een sterretje (*) zijn verplichte velden. U dient een wachtwoord aan te maken met minimaal 5 karakters.

Heeft u al een account?
Met uw e-mailadres en uw gekozen wachtwoord kunt u inloggen middels de knop ‘mijn account’. Daarnaast kunt u vanaf uw winkelwagen ook inloggen. Dit kunt u doen door op de knop “volgende stap” te klikken.

Wachtwoord vergeten?
Bent u uw wachtwoord vergeten? Klikt u dan op de button “wachtwoord vergeten”. Wij sturen u dan een e-mailbericht met de vraag een nieuw wachtwoord aan te maken.
U bent ingelogd? Dan komt u automatisch in uw persoonlijke omgeving. Hierin kunt u ook uw persoonlijke gegevens aanpassen. Heeft u meerdere afleveradressen, dan kunt u dat hier ook aangeven. U kunt tevens vanuit uw persoonlijke adressenboek meerdere afleveradressen selecteren. Wel zo makkelijk, snel en overzichtelijk.
Wanneer alle gegevens juist zijn ingevoerd, kunt u de betaalwijze selecteren door op de knop “volgende stap” te klikken.

4. Selecteer uw betaalwijze
De betaalmethodes waar u een keuze uit kunt maken, zijn als volgt:

IDEAL (kosteloos)
Veilig betalen en internetbankieren via uw vertrouwde huisbank. Daarnaast hoeft u geen account aan te maken. IDEAL is bovendien kosteloos, gemakkelijk en snel.
Wij raden u aan gebruik te maken van IDEAL.

Paypal (€ 4,95 administratiekosten)
Kies de rekening die bij u past en maak deze binnen enkele eenvoudige stappen aan. Koppel hieraan uw creditcard en u kunt direct gebruik maken van uw PayPal rekening. Het verifiëren van uw bankrekening duurt 2-3 werkdagen.

Creditcard (€ 4,95 betaalkosten)
U betaalt veilig met uw Mastercard of Visa creditcard. Nadat uw betaling is verwerkt en uw betaling is ontvangen, wordt de bestelling direct in behandeling genomen.

5. Upload uw bestand(en) en rond uw bestelling af
Het bestelsysteem van NetzoDruk Online is zo ingericht dat u bestanden kunt uploaden nadat uw bestelling geplaatst is. U kunt dit doen door bestanden in uw bestelling te slepen, door eerst op “bekijk order” te klikken ofwel middels de buttons bestanden toe te voegen. U kunt meerdere bestanden aan uw bestellingen koppelen. Dit is vooral handig wanneer uw ontwerp een losse voor- en achterkant heeft. Tevens kunt u met de optie ‘personaliseren’ nu een high resolutie PDF en een low resolutie PDF met variabele gegevens koppelen aan een product.

Wanneer u andere bestanden heeft dan hierboven genoemd, contacteer dan onze klantenservice. Wilt u meer informatie over het aanleveren van bestanden, raadpleeg dan onze aanleverspecificaties.

Is uw drukwerkbestelling bij ons binnen, dan krijgt u automatisch een orderbevestiging per e-mail toegezonden. In uw orderbevestiging staat nogmaals een overzicht van de door u bestelde producten, tezamen met uw correspondentie en leveradres.

Blijkt uw bestelling incorrect, dan heeft u vanaf het verzenden van de orderbevestiging drie uur de tijd om te reclameren. Dit kunt u doen door ons een e-mail te sturen of te bellen met één van onze orderbegeleiders via het centrale telefoonnummer van NetzoDruk Online.

  • Yordie Klönne

    Yordie Klönne (Orderbegeleider)

    is veelzijdig inzetbaar. Nadat hij jarenlang de prepress verzorgd heeft, is hij nu orderbegeleider. Zijn brede kennis komt hem daarbij goed van pas. Yordie is onze grootste FC Twente fan en voetbalt in zijn vrije tijd ook graag.

  • Manon Tip

    Manon Tip (Orderbegeleider)

    is het ideale aanspreekpunt door haar jarenlange ervaring. Zij weet complexe aanvragen tot opdrachten te maken die tot ieders tevredenheid gerealiseerd worden. Van offertes maken tot debiteurenbeheer, haar parttime dagen zijn goed gevuld. Manon woont samen en heeft een dochter.